Tuesday 28 June 2016

Karnival Nilam Peringkat Tenggara dan Peringkat Negeri

Sekolah Kebangsaan Ladang Binuang telah mengikuti Karnival Nilam Peringkat Zon Tenggara pada 27.2.2016. Seramai 3 orang murid telah mewakili SK Ladang Binuang dan bertanding dalam 2 kategori iaitu kategori Bahasa Inggeris (sekolah pedalaman) dan Bahasa Melayu (sekolah pedalaman). Adik Muhammad Azim telah mewakili sekolah dan daerah kunak dalam kategori Bahasa Inggeris manakala adik Nur Ain dan Siti Adha mewakili sekolah dan daerah kunak dalam kategori Bahasa Melayu.

Kesemua mereka telah berjaya muncul johan dan naib johan dalam Karnival Nilam peringkat daerah Kunak yang diadakan pada tahun lalu. Ini melayakkan mereka menyertai Karnival Nilam peringkat tenggara ini. Tuah terus mengiringi adik Azim apabila beliau berjaya muncul johan peringkat tenggara sekaligus melayakkan beliau untuk mewakili tenggara ke peringkat negeri yang diadakan di Keningau, Sabah. Adik Nur Ain mendapat tempat kedua manakala adik Adha mendapat tempat ketiga.

Di Sekolah Menengah Agama Keningau (7 Mac hingga 10 Mac 2016) iaitu dalam peringkat negeri, adik Azim turut berjaya mencatat keputusan yang membanggakan iaitu naib johan Bahasa Inggeris bagi kategori pedalaman. Hal ini merupakan suatu kebanggan bagi pihak sekolah di atas kejayaan yang julung kalinya ini.


Done? Like it, share it :) Blink blink!

No comments:

Post a Comment

Design by me. Powered by Blogger.